وزیر خارجه سابق دولت منتخب فلسطین با رییس سازمان سینمایی دیدار كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز جمعه ایرنا از سازمان سینمایی، در این ملاقات كه روز گذشته(پنجشنبه) صورت گرفت، جواد شمقدری با اشاره به آنكه پیام فیلم '33 روز' توجه به این نكته مهم بود كه ثابت شود مقاومت مسلحانه پیروزی را به ارمغان آورد، و راه حل نهایی، ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی تاكید كرد كه رویكردهای آشتی جویانه، راهكار مقابله با رژیم صهیونیستی نیست، زیرا همانگونه كه شاهد بودیم، فرایند مذاكرات نتیجه ای بدنبال نداشت از این رو هر افتخاری كه در جنگ های 33 روز و 22 روز بدست آمد از بركت مقاومت و آشتی ناپذیری این حركت در منطقه بوده است.

شمقدری با تاكید بر آنكه بیداری اسلامی در خاورمیانه محصول بركات و آثار و پیامدهای مقاومت و پیروزی بر رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روز و 22 روز بود كه برای اولین بار شكست را بر رژیم صهیونیستی تحمیل كرد، مقاومت را به عنوان تنها گزینه مورد توجه قرار داد.

رییس سازمان امور سینمایی یادآوری كرد: این رمز موفقیت و پیروزی است و از این رو در ادامه باید تلاش كرد كه ضمن حفظ وحدت در گروه های مقاومت، رویكرد ضد صهیونیستی در جریان تحولات اسلامی منطقه تقویت، تا پیروزی نهایی محقق و سرزمین های اشغالی آزاد شود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت فیلم '33 روز' تاكید كرد كه صهیونیسم و لابی اسراییل كه بر غرب سیطره دارد، از طریق كنترل رسانه ها و بویژه سینما، دنیا را اداره می كند چنانكه بیشتر صاحبان و سرمایه گذاران استودیوها و مراكز تصمیم گیری در هالیوود صهیونیست ها هستند از این رو مقاومت و بیداری اسلامی منطقه برای مقابله با سیطره صهیونیست ها نیاز به یك سازمان مستقل سینمایی دارد تا بتوانند كارهای مشترك انجام داده و سینمای جایگزین پاك در برابر هالیوود ارایه دهند.

شمقدری گفت: سازمان سینمایی جمهوری اسلامی ایران با این هدف جزء اولین مراكزی بود كه پس از پیروزی انقلاب ها در منطقه هیاتی از سینماگران و هنرمندان در مصر و تونس را به ایران دعوت كرد. اما در این سفر روشن شد كه سینماگران دو كشور خیلی پایبند به اسلام نبودند و برخی با اسلام رابطه نداشتند و حتی مخالف بودند.

وی ادامه داد: در حقیقت دو جریان فضای هنری سینمای كشورهای اسلامی را در دست دارد. یكی جریانی كه عقبه روشنفكری چپ دارد و دیگری جریانی كه از غرب تغذیه می كند و غرب زده است. این مساله نشان داد كه اسلامی ها از صحنه هنر سینما غایب هستند و این غیبت برای آینده اسلامگرایی در منطقه خطرناك است.

رییس سازمان امور سینمایی افزود: به هرحال توجه و پیگیری شما در این فضا برای ساخت این فیلم اهمیت زیادی دارد و امیدوارم پس از این بتوانیم وارد مرحله جدی تری برای ساخت این فیلم بشویم.

شمقدری همچنین نكات اصلاحی و اصلاحاتی نیز درباره فیلمنامه به طرف فلسطینی پیشنهاد كرد.

دكتر محمود الزهار نیز با ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مقاومت و قضیه فلسطین بویژه ساخت این فیلم اشاره كرد و گفت: با سینمای ایران پس از انقلاب آشنا هستم.

وی ادامه داد: سال 1992 میلادی كه به اردوگاه های فلسطینی در مرز لبنان تبعید شدم در خیمه ها سرگرمی خانواده ها تلویزیون سیاه سفید بود كه فیلم های ایرانی را نمایش می داد. من نسل قدیم و جدید فیلم های مصر را دیدم. سینما و سریال های مصر بر كشورهای عربی سیطره داشت.

وزیر خارجه سابق دولت منتخب فلسطین گفت: آنجا فرق بزرگی در فیلم های ایرانی دیدم و توجهم به فیلم های ایرانی جلب شد. حتی سینمای تركیه چه در محتوا و چه در شكل و ظاهر، اصلا اسلامی نیست. من به شدت تحت تاثیر فیلم '33 روز' قرار گرفتم.

الزهار تاكید كرد: این فیلم هیچ چیزی از نظر هنری و قصه پردازی و تكنیك های فنی سینمایی كم نداشت. با اینكه سه بار كل سریال 'یوسف پیامبر(ع)' را مشاهده كردم هر بار مطلب جدیدی از مشاهده آن كشف كردم، به نحوی كه در تفاسیر آیات قرآن این نكات را متوجه نشدیم.

وی با تشكر مجدد از اهتمام ایران به ساخت فیلم '33 روز' آمادگی حماس را برای هرگونه اطلاعات و همكاری برای ساخت فیلم اعلام و ابراز امیدواری كرد كه ایران بتواند كادر جوان سینمایی فلسطین را آموزش دهد تا سینماگران بزرگ فلسطینی در آینده تربیت شوند.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , شب , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: